Informacje ogólne:
Dysponując ostatnim adresem pobytu stałego osoby poszukiwanej, wniosek o udostępnienie danych tej osoby należy skierować do właściwego organu gminy. Gmina jest podstawowym źródłem danych o osobie, uprawnionym do potwierdzania zameldowania.
Poprzez dane jednostkowe, udostępniane przez organy gminy, rozumie się informacje dotyczące jednej osoby lub imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem.
Dane z rejestru PESEL udostępnia Minister właściwy do spraw wewnętrznych, natomiast dane z rejestru mieszkańców oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców udostępniają organy gminy, prowadzące te rejestry.
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Osoby i podmioty, które wykażą podstawę prawną lub interes faktyczny, uprawniający do uzyskania danych.
Wymagane dokumenty:
UWAGA – osobom i podmiotom, które nie wykażą interesu prawnego, tylko faktyczny, dane mogą być udostępnione wyłącznie za zgodą osób, których te dane dotyczą.
Urzad Gminy w Baranowie
ul. Armii Krajowej 87
96-314 Baranów
Pokój nr 8
Opłata za udostępnienie jednostkowych danych zgromadzonych w zbiorze meldunkowym wynosi 31 zł. Opłaty można dokonać kasie Urzędu Gminy lub o na rachunek.
Obowiązek wniesienia opłaty powstaje z chwilą złożenia wniosku o udostępnienie danych (dowód opłaty stanowi załącznik do wniosku).
Udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Wpłaty należy dokonać przed dołączeniem pełnomocnictwa do akt sprawy.
Do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o odmowie udostępnienia danych, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2019 Urząd Gminy Baranów pow. grodziski